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Supporto Spoki

Documentazione per l'utilizzo di Spoki

Onboarding

  • Posso usare lo stesso numero per la piattaforma Spoki e un normale account WhatsApp?
  • Introduzione onboarding Spoki
  • 1. Invio documentazione
  • 2. Accettazione e Verifica Meta Business Manager
  • 3. Formazione e Iscrizione Piattaforma
  • 4.Verifica numero da attivare
  • Richiedere l’OBA (Account Business Ufficiale) WhatsApp

Integrazioni

  • Integrare WhatsApp con Calendly
  • Integrare WhatsApp con Google Calendar
  • Integrare Spoki con qualsiasi gestionale attraverso API
  • Integrare Spoki con i Webhook
  • Embed Spoki on your Software
  • Integrare WhatsApp con Semplisio
  • Integrare WhatsApp a WPNotif
  • Integrare WhatsApp con Connectif
  • Integra WhatsApp con Zoho
  • Integrare WhatsApp con IFTTT
  • Integrare WhatsApp con Qapla’
  • Integrare WhatsApp con Zapier
  • Integrare WhatsApp con Shopify
  • Integrazione WhatsApp e WooCommerce
  • Integrazione Klaviyo e Spoki
  • Integrare WhatsApp con Hubspot
  • Integrare Spoki con sendinblue
  • Integrare WhatsApp con ActiveCampaign
  • Integrare Spoki con i moduli di Facebook
  • Integrare WhatsApp con Google Fogli

Regole WhatsApp

  • Limiti contatti “giornalieri”
  • Regole per evitare il ban da WhatsApp
  • Autorizzazione all’utilizzo
  • Tipologie di messaggi
  • Qualitร  dei messaggi inviati
  • Conversazioni

Piattaforma

  • Introduzione alla piattaforma – Web App e notifiche
  • Dashboard
  • Chat
  • Automazioni
  • Campagne
  • Messaggi template
  • Integrazioni
  • Contatti
  • Liste
  • Pulsanti di chat
  • Campi dinamici
  • Tag
  • Gestisci CSV

How to

  • Come consultare la reportistica delle automazioni
  • Come inviare messaggi multi lingua
  • Come posso identificare quale utente ha risposto in chat ad un messaggio?
  • Come popolare un campo dinamico tramite caricamento CSV e inviare una campagna
  • Come attivare automazione per il messaggio di auguri compleanno
  • Come gestire automaticamente chi non risponde
  • Come attivare il plugin di Woocommerce associato a Spoki Pro
  • Come attivare un’automazione per gli orari non lavorativi
  • Come attivare un messaggio automatico da far partire nei giorni festivi
  • Come collegare Spoki alle campagne Facebook
  • Come collegare un bottone di chat sul sito ad una risposta automatica
  • Come inserire il pulsante di chat WhatsApp sul sito WordPress
  • Proporzioni consigliate per le immagini nei messaggi Whatsapp
  • Come creare un’automazione con risposta ai bottoni del template
  • Come avviare un’automazione con API
  • Come attivare le notifiche su Spoki
  • Come aggiornare il profilo WhatsApp di Spoki
  • Come creare nuovi utenti e attribuire poteri diversi
  • Come integrare Spoki per i tuoi clienti nel tuo software
  • Come eliminare i contatti in automatico
  • Come recuperare i carrelli abbandonati su Woocommerce
  • Come avviare un messaggio di reminder in automatico da Spoki
  • Come duplicare le automazioni/ template
  • Come gestire le risposte libere che seguono l’automazione
  • Come attribuire il tag ai contatti di una lista
  • Visualizzare solo le chat non lette
  • Come eliminare contatti multipli
  • Come utilizzare il webhook di ritorno da Spoki a Zapier
  • Come accedere alle nuove funzionalitร  di Spoki

Strategie

  • Suggerimenti per utilizzare ChatGPT per Spoki
  • Le top 5 automazioni di Spoki – esempi concreti
  • Linee guida su come scrivere il template
  • Consigli per ottenere l’approvazione dei template WhatsApp
  • Calendario e-commerce 2022
  • Home
  • Docs
  • Integrazioni
  • Embed Spoki on your Software

Embed Spoki on your Software

Table of Contents
  • Functionalities
  • How To
    • 1. Request the Api Key
    • 2. Generate the Private Token
    • 3. Embed the iframe
      • Download the Demo File
    • 4. Obtain the Api Key Approval, then enjoy ๐ŸŽ‰

How can I embed Spoki, so the WhatsApp Chat in the contact detail page of my software?
How can I let my clients to request a WhatsApp template directly form my management software?


Solve these needs, and more, by embedding Spoki into your own software!

Spoki iframe preview

Functionalities #

Here’s what you can embed Spoki with the iframe:

  • Iframe embedding. Allow your customers to use Spoki features without leaving your management system.
  • Auto-login via token. No need to provide Spoki credentials to your users, you can authenticate the associated service user before showing them the iframe.
  • Hide Spoki branding. The Spoki logo is not visible in the iframe.
  • Multi-Session. Simultaneously use Spoki in different tabs with different sessions.
  • Prevent navigation. In iframe the navigation bar is not visible, in this way you can limit the usage to a specific page.

How To #

To embed the Spoki iframe you need to perform the following steps:

  1. Request the Api Key
  2. Generate the Private Token
  3. Embed the iframe
  4. Obtain the Api Key Approval, then enjoy ๐ŸŽ‰

1. Request the Api Key #

  • Go to Integrations / API / Request Api Key

request new api key
  • Insert the motivation and click on “Request Api Key”
    Eg. “I want to develop the Spoki integration within my management system so as to be able to embed a chat iframe in the detail of a contact.”

request api key

  • Save the generated Api Key. You will not be able to use the API until it is approved, you will receive an email regarding the outcome of the request within a maximum of 48h.

copy api key

2. Generate the Private Token #

The Private Token is associated to a specific user of your account.
You can obtain a Private Token for:

  • Service User – recommended
  • Your own user
  • Asking to other users to login and give it to you – not recommended, use Service Users instead

To obtain the Private Token follow these steps:

  • Go to Users & Roles / Add
  • Select the role, select “Service user” as user type, insert the name, then click “Add“

add service user

  • Click on the key icon on the right of the service user
  • Click on “Generate new Private Key“

generate private key

  • Save the email and the Private Key.
    IMPORTANT: Make sure to save it, you won’t be able to access it again. Keep the key protected, anyone who has it can act for you. If so, regenerate the key.

copy private key

3. Embed the iframe #

ATTENTION: you will not be authorized to use this API until you have an Approved API Key!

Yes, I know you’ve been itching to do this… it’s time to code! ๐Ÿ‘จโ€๐Ÿ’ป

Here’s how it works:

  • In your HTML page insert an empty div for the Spoki embedding
    <body>
      ...
      <div id="spoki-embedding"></div>
  • Insert the css style in the head
      ...
      <style>
        #spoki-embedding iframe {
          position: fixed;
          bottom: 10px;
          right: 10px;
          height: 600px;
          width: 450px;
          border: 2px solid #cccccc;
          border-radius: 8px;
        }
      </style>
    </head>
  • Before the end of the body insert this script that allows you to make the auth using the Api Key and Private Key, then it will insert the iframe inside the div. The user will be auto-logged in and will go to the page slug specified.
      ...
      <script type="application/javascript">
        function initSpokiIframe() {
          const headers = new Headers();
          headers.append("Content-Type", "application/json");
          headers.append("X-Spoki-Api-Key", "{{Api-Key}}");
          const body = JSON.stringify({
            email: "{{Email}}",
            private_key: "{{Private-Key}}"
          });
          const requestOptions = {
            method: "POST",
            headers,
            body,
            redirect: "follow"
          };
          fetch("https://app.spoki.it/api/1/auth/get_authentication_token/", requestOptions)
            .then(response => response.json())
            .then(result => {
              console.log(result);
              const pageSlug = "chats";
              const iframeParent = document.getElementById("spoki-embedding");
              const iframeEl = document.createElement("iframe");              
              iframeEl.setAttribute("frameborder", "0");
              iframeEl.setAttribute("src", `https://spoki.app/${pageSlug}?auth_token=${result.token}&auth_uid=${result.uid}`);
              iframeParent.appendChild(iframeEl);
          })
          .catch(error => console.log("error", error));
        }
        // call on startup
        (initSpokiIframe)();
      </script>
    </body>
  • You can set as page slug all the Spoki routes you want, the most important are:
    • Chat list: “chats“
    • Chat detail: “chats/:uuid” (you can get the chat_link using the Contacts Api). Concatenate to the src url “&can_view_chat_list=true” to hide the back button so the client can’t access to the chats page.
    • Templates: “templates“

Want to know more about the Get Authentication Token Api? Check the Api Documentation

Download the Demo File #

test_spoki_iframeDownload

4. Obtain the Api Key Approval, then enjoy ๐ŸŽ‰ #

Well done! Everything is ready to let your clients use Spoki from your own web software.

You just have to wait for the Api Key approval.

Thank you for your time.

Enjoy Spoki ๐ŸŽ‰

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Updated on Febbraio 9, 2023
Integrare WhatsApp con Calendly

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    • 2. Generate the Private Token
    • 3. Embed the iframe
      • Download the Demo File
    • 4. Obtain the Api Key Approval, then enjoy ๐ŸŽ‰

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  • WhatsApp: +393755633347

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